Crea – Make Drawing Fun!

Make drawing fun lefthanded!

Vandaag is een dag om te tekenen. En wat is er beter om inspiratie te gebruiken dan mijn twee siamese katten, Timo en Punky.

Af en toe vind ik ze in de meest vreemde posities gedrapeerd, want ze kunnen nogal lui zijn. Af en toe. Als ze niet aan het zeuren of door het huis aan het racen zijn, of in de weg lopen als ik iets aan het maken ben (ja, ook bovenop mijn schetsboek gaan zitten en het potlood aanvallen, heel vervelend). Hoe dan ook, als ze weer ergens liggen te luieren worden daar door ons, als liefdevolle baasjes, natuurlijk eindeloos veel foto’s van gemaakt.

Meet Timo

Meet Timo

Meet PunkyIk hou van tekenen! Deed ik als kind al. Toentertijd kon ik nog vrij gemakkelijk mijn emoties kwijt in mijn schetsen. Helaas voel ik me tegenwoordig vaak beperkt door een bepaald gevoel van, nou ja, dat het per sé mooi moet worden. En lijkend, en perfect, en dat alles in één keer. Anders heb ik de neiging om het door te krassen en het weg te gooien. Ken je dat gevoel??

Om ontspannen te kunnen tekenen en er daadwerkelijk van te kunnen genieten, is dus de eerste stap: Accepteer imperfecties! Gewoon lekker krabbelen en schetsen omdat het leuk is, daar gaat het om.

Psst, een geheimpje, je hoeft het aan niemand te laten zien als je niet tevreden bent. Meestal kost het je vele probeersels om tot die ene mooie creatie te komen.

Mijn doel was om een soort cartoons en silhouetten te maken van katten. Zodat ik die later eventueel kan gaan gebruiken. Of niet. Alleen als ik tevreden ben natuurlijk, haha. Ik was een avondje alleen thuis, dus ik zette een leuk muziekje op en pakte mijn schetsboek er bij.

Ik moet mezelf er altijd aan herinneren: creativiteit kan ik niet afdwingen. Helaas. Mijn schetsjes waren misvormd en ik wilde veel te graag in één keer die mooie lijnen zetten. Gelukkig zijn er blijkbaar wél manieren om wat losser te worden!

Bijvoorbeeld: Teken met je ‘andere’  (niet-dominante) hand! Ik bedoel dus: ik ben rechtshandig, dus ik ga linkshandig tekenen. Je wil niet weten wat je dan te zien krijgt. Kromme lijnen, cirkels als een ei en waar het vierkant op lijkt wil je niet eens zien😉

Toch heeft dit zijn charme!

Maak veel mogelijk simpele schetsjes in 15 minuten tijd en kies dan de leukste uit.

Neem een stift, pen, kleurpotloden of krijt, en bewerk de leukste tekeningen tot iets waar je tevreden over bent.

Simpel maar effectief!!

Funny cat1 bewerkt Siamese cartoons bewerktAnxious cat bewerkt

Remember to have fun!!

Veerle ondertekening

Geef een reactie

