Opknapbeurt voor wijnrek

Nog niet zo lang geleden heb ik een stevig, degelijk wijnrek gekocht. Via marktplaats. Niet echt groot, maar toch groot genoeg om onze kleine voorraad wijn, frisdrank en sterke drank in te bewaren. De vorige is gesneuveld, helaas. Dat was zo’n staande, waar je de flessenhalzen insteekt om de flessen op te hangen. “Gebruikssporen”.

Hoewel wij zelf eigenlijk nooit frisdrank drinken, wil ik toch altijd wel wat op voorraad hebben voor ons bezoek. Niets zo vervelend als je aan je (onverwachte) gasten moet vragen: “Wil je wat drinken? Ik heb, eh, nou, koffie, thee en euh, aanmaaklimonade. Sorry.” Dus, een drankrek is geen overbodige luxe. Waarom dan een speciaal rek? Nou, onze kattebeesten, Timo en Punky, hebben elke dag vaker dan ééns hun ‘crazy-five-minutes’ (ken je dat? dat het huis te klein is omdat alle energie er even uitgerend moet worden?). En tja, dan worden ze een beetje lomp en dan gaat er wel eens een fles om… Ooit een ontploffende cola-fles meegemaakt? Precies, dat wil je liever niet nóg een keer meemaken.

Dus, mijn nieuwste find: een oubollig, oud, eiken wijnrek. Hij paste helemaal niet bij ons interieur, maar praktisch was hij wel! Hoe stom van me, ik heb er geen ‘vooraf’ foto’s van gemaakt. Alhoewel, ik zou zweren van wel, maar ik kan ze nu even nergens terugvinden…

Geen verdere uitleg nodig bij deze post, slechts foto’s van het eindresultaat:

Geschilderd en wel, het eindresultaat.

Geschilderd en wel, het eindresultaat.

Het eindresultaat na image transfer en aflakken.

Het eindresultaat na image transfer en aflakken.

Sand, Paint, Image Transfer and Finish with Varnish. Wine rack makeover!

Sand, Paint, Image Transfer and Finish with Varnish. Wine rack makeover!

De opdruk op de bovenkant is afkomstig van The Graphics Fairy. Neem eens een kijkje op Karen’s website, thegraphicsfairy.com!

Veerle ondertekening

2 gedachtes over “Opknapbeurt voor wijnrek

Geef een reactie

