Een kattenbankje maken van oude stoelen

En toen zat ik dus met vier aan flarden gekrabde eettafelstoelen… Misschien ben je mijn post al tegengekomen over mijn zelfvertrouwen-stoelen?

Rugleuning

Mijn creativiteit meteen weer aan het werk natuurlijk, borrel borrel inspiratie. En Eureka! Ik ga er een kattenbankje van maken!

Als mijn katten dan toch zo graag aan die stof krabbelen, dan zal ik speciaal voor hun een bankje maken van dezelfde stof. Kunnen ze meteen lekker in het zonnetje luieren als ik hem voor het raam zet.

Dus, slopen maar. De stoelen bestonden, gelukkig, uit twee delen: het ene deel was de zitting met twee stoelpoten aan de voorkant, het andere deel was de rugleuning met twee stoelpoten (die aan de achterkant dus). Zie je de rugleuning op de foto (sorry voor de slechte kwaliteit)? De zittingen waren bevestigd met grote bouten en moeren aan de rugleuning. Door de twee zittingen met de ‘rugkant’ aan elkaar te maken zou je in theorie dus een bankje moeten kunnen maken. Om voor stevigheid te zorgen, heb ik een stuk van het houten frame van de rugleuning uitgezaagd, en dit tussen de zittingen in gemonteerd. En laat dat stuk nou precies het stuk zijn dat de bevestigingsgaten bevat, en laten die bouten nou precies van allebei de kanten aan de zittingen bevestigd kunnen worden! Perfect!

Ik moet toegeven dat het lastig klussen was, want ik had ietwat ongewenste hulp van Timo en Punky…

Hulp  Hulp 2  Hulp 3

Ik heb een mooi stuk bekleding van de rugleuning geknipt (ik gebruik toch alleen de zittingen) en dat met een tacker om het tussenstuk bevestigd, zodat er geen hout meer zichtbaar is. En dan de bouten bevestigen en moeren aandraaien. Af!

Wat vind je er van? Timo en Punky, echte zonaanbidders, liggen en regelmatig op in de zon. En, verbazing alom, ze gebruiken het nog steeds als krabattribuut… Maar nu mag het!

Make a bench from leftover chairs

Make a bench from leftover chairs

Veerle ondertekening

Geef een reactie

