DIY Chairs of Self-Esteem.

Mijn twee lieve maar krab-verslaafde bengels (lees Timo en Punky) hadden het al vrij snel voor elkaar om onze gestoffeerde eettafelstoelen van een mooie franje te voorzien. Compleet aan flarden gekrabd (en ja, er staan hier genoeg palen en torens waar ze wel aan mogen krabben!).

Ik krijg het ze niet afgeleerd. Misschien ben ik niet streng genoeg voor ze. Dat wordt dan weer iets voor volgende week om over na te denken: een cursus katten gedragstherapie. Hoe dan ook, na twee jaar franje aanzien viel het besluit na een etentje met vriendinnen. Die stoelen móeten er uit! De schaamte werd me te groot. Van een vriendin kreeg ik een mooie, degelijke set houten stoelen. Daar konden die boeven vast niks meer mee, ha!

Een van de stoelen vóór de makeover

Een tijd lang heb ik nagedacht over hoe ik ze wilde schilderen. Ik wilde ze een beetje meer uniek maken, een beetje meer eigen. Ik besloot er, vrij impulsief, wat inspiratie voor mijn zelfvertrouwen op te zetten, want ja, wie kan dat niet zo af en toe gebruiken!

Schuren, een laagje grondverf en twee lagen zijdeglans lak met op de achtergrond The Best Of Leo Sayer, voor de ontspanning. Tijdens het drogen zoeken naar teksten die juist dat tintje hadden die bij me past. Dát was niet zo moeilijk, want die had ik al eerder via pinterest ontdekt.

Punky ziet er meteen wat sipper uit nu zijn favo krabpaal weg is

De rest was easy peasy: De teksten in een leuk lettertype zetten, in spiegelbeeld (!) printen, een laagje Art Medium op de zitting en de printjes met de tekst naar beneden goed aandrukken en laten drogen. De ongeduld zelve als ik die dag was, heb ik na twee uur droogtijd het papier al nat gemaakt en van de zittingen afgescrubd. Ja, met de vingers. De truc van Art Medium: de inkt trekt in de lijm-vernis en is het enige dat achterblijft. Drie lagen blanke lak, de zittingen weer vastschroeven en voilá: vier zelfvertrouwen-stoelen zijn een feit.

En ik ben er superhappy mee!

Het eindresultaat: Zelfvertrouwen-stoelen!

I may not be perfect, but some parts of me are pretty awesome!

Friends are people who know you and still love you

Failure is an event. Never a person.

Trust yourself. You know more than you think you do.

En ik ga echt vanaf nu betere kwaliteit foto’s maken. Dit is echt schandalig, haha.

Wat vind je er van? Als ik de teksten zat ben of wil verbergen, kan ik er altijd nog kussentjes op leggen!

Benieuwd wat ik met de oude stoelen heb gedaan?

Veerle ondertekening

Next up: De eettafel zelf.

2 gedachtes over “DIY Chairs of Self-Esteem.

Geef een reactie

